Statsautorisert regnskapsfører
Mobil: 482 75 463
E-post: kristoffer.sandbakken@computare.no
Kristoffer er en statsautorisert regnskapsfører som legger vekt på kvalitet og en god kundeopplevelse. Jobbet tidligere i flere forskjellige lederstillinger og er vant til å jobbe selvstendig, samt prosjektbasert i team. Flere års erfaring med regnskapsføring for børsnoterte konsern, kjennskap til IFRS og regnskap A – Å.
Kristoffer har siden 2020 satset på en karriere som statsautorisert regnskapsfører og har hatt sentrale stillinger i BDO AS som i Norge teller over 2000 ansatte, og senere en Senior manager stilling i mesto Accounthouse AS med ansvar for omkring 80 kunder.
Kristoffer er vant til å arbeide selvstendig og setter ekstremt høye krav til kundetilfredshet som han mener oppnås best gjennom umiddelbare responstider, faglig grundighet og mellommenneskelig tillit.
Enkelt sagt behersker Kristoffer regnskap, IFRS og økonomistyring fra A til Å. Blant tidligere kunder finner vi blant andre to internasjonale konsern, hvorav det ene notert på Euronext Growth og det andre på NYSE.
Kristoffer mener organisasjoners tallmateriale skal være korrekt til enhver tid og presenteres i en form som gir godt grunnlag for de forretningsmessige beslutninger som skal tas.
Seniorrådgiver, advokatfullmektig og registrert rettshjelper
Mobil: 974 71 345
E-post: olav.sandbakken@computare.no
Olav Sandbakken har arbeidet mer enn 30 år i internasjonale IT-selskaper. Først i engelske ICL – nå Fujitsu. Dernest fulgte 10 år i amerikanske CSC, nå DXC Technology og de siste ti årene for kanadiske CGI. I sistnevnte selskap var Olav senior vice president og leder av den norske enheten med omkring 700 ansatte i Norge, India og Filippinene.
I alle disse årene har Olav arbeidet med alminnelig kontraktsrett og IKT-kontrakter spesielt.
Olav har betydelig erfaring med kontraktsarbeid fra anskaffelsestidspunktet til kontraktsignering og etterfølgende kontraktsoppfølging. Det er Olavs oppfatning at ledere generelt tar for lett på kvalitetssikring av kontrakter før de signeres, og at leveransene får lov å leve uten en strikt kontraktsoppfølging hvor avvik ikke håndteres formelt nok og derfor leder til mange unødvendige konflikter. Kort sagt søker altfor mange bedrifter juridisk bistand først etter at problemene har oppstått, mens en proaktiv kvalitetssikring kunne spart betydelige ressurser finansielt og arbeidsmessig.
Utover det kontraktsrettslige har Olav erfaring med personvern, immaterialrett og varemerker, konsern med ulike kjedekonsepter, betalingssystemer og kasseløsninger, samt franchisekontrakter.
Til daglig arbeider Olav i Advokatfirmaet Føyen AS, men ved siden av yter han rettshjelpsbistand der relasjonen direkte eller indirekte er mer personlig motivert.